reklama

V parku

Sedím v parku desiatky minút a hoci čítam niekoľko strán knihy, čakám na moment, kým to vzdám, lebo svetlo lámp nestačí na rozlišovanie písmeniek. Odtrhnem zrak od zaznamenaného a vnímam chvíľu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Otca, čo testuje rýchlosť behu snažiac sa udržať dieťa na kolobežke dole brehom. Jej koleso hýri farbami ako na kolotoči a proces sa viackrát opakuje.
Tak, ako skok pána s pivným bruchom zvýrazneným presvitajúcim mokrým bielym tričkom. Voda vypleskne na chodník, chalani si ho natáčajú na kameru a možno sa nájde na sociálnej sieti. Lepšie ako na pohotovosti so zlomenou nohou.
Po parku križujú psy. Spokojné, bez vôdzok a košíkov, no hladné po vode. Nejeden vyskočí k fontáne, no tento skočil do nej a pláva ako v bazéne. Neunikol všadeprítomným deťom a kričia, pes pláva! Privoláva pozornosť ďalších bezkošíkových, ale len sa prizerajú na to divadlo.
Dnes je opäť horúčava, že síce psy vonku púšťajú, ale behať sa mi nechce. Pár dobrodruhov premáva na kopec a z kopca, no ja si kupujem nanuk u druhého stánkara. Prvá už mala odložené v chladničke aj slnečníky. Opäť mi otvára nanuk a ja s paličkou v ruke hľadám jahodovú príchuť. Som úspešnejšia ako ten, čo ma hľadal, aby sa po tretí raz za tri týždne mohol opýtať, koľko je hodín ukázaním na zápästie. Nechladí len fontána, ale aj nedorozumenie. V horúčave mi chýba povedať po slovensky, že je horúco jak sviňa, aby mi rozumeli. No a v parku sa to nehodí. Tu je poézia, príbehy na každej lavičke. Lezú po nej mravce a vravia si, čo sa dozvedeli.
A potom sa žena postavila, nasadila si helmu na hlavu a odfrčala po klepkajúcej uvoľnenej dlažbe na kolobežke preč.

Katarína Šimková

Katarína Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Mliečny zub medzi trvalými. Košičanka rada vo svojom meste. Žena ľúbiaca život a jeho zázraky skryté v umení i v každodennosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu