reklama

Riadky o Pohode

Viem, že už ubehol týždeň. A ubehne aj mesiac, štvrťrok, rok a možno aj desaťročie. Koľko ubehlo, odkedy som bola na svojej ostatnej Pohode. Nechcem si dať dole náramok a odmietam pustiť festival z hlavy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nedokážem prestať počúvať hudbu, čo mi pripomína festivalové chvíle. Kto bol, chápe. Kto nebol, pýta sa a ja mu vravím, príď a budeš chcieť prísť znova.

Po desiatich rokoch už množstvo ľudí nebolo takým šokom. Prosto si treba zvyknúť na to, že prúdia ako mravce pred vami, za vami aj oproti vám. No a keď vysmädnete alebo vyhladnete, tak budú stáť pred vami. A neskôr aj za vami. A kým sa dočkáte, troška sa potrénujete v trpezlivosti. Odmenou vám bude ponuka jedál od výmyslu sveta. Pravdupovediac, z Pohody pred desiatimi rokmi si nepamätám jedlo, lebo festival je o ňom iba v maličkom zlomku, určite som však nemohla jesť palacinku so slaným karamelom, gnocchi, humus s jazierkom, cícerový šalát, ciabattu s mozzarellou alebo hotdog so slaninou, rukolou a xy prílohami. Od výmyslu sveta. Predtým sa mi na Pohode stávalo, že som mohla kopať do plastových pohárov ako do lopty, praktické zálohované poháre, ktoré mali navyše aj originálne motívy, spôsobili, že by som pohár márne hľadala na zemi. Našli ho už tí rýchlejší, ktorí zbierali na zálohy, aby mali na pivo. Služby na Pohode cez sprchy, zubné pasty, tekuté mydlá, splachovacie WC, udržiavané ToiToi, to sú ďalšie plusy, na ktoré si človek veľmi rád a celkom rýchlo zvykne. Vysoký štandard umocňuje zážitok z bohatej ponuky programu, ktorý sa ani náhodou nedá stihnúť celý, a každý si vie vybrať to svoje. Každý znamená, že na festivale stretávate rozličných ľudí, a všetci sa vedia nádherne akceptovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tento festival som sa pripravovala ako nikdy predtým. Nikdy predtým som totiž nemala napočúvané vopred, na ktorý koncert chcem ísť. Nechala som to tak a deň pred festivalom som si prečítala tipy redaktorov novín alebo organizátorov festivalu. Teraz som mala vytlačený program so svojimi tipmi z webu – perfektná funkcia. A nestihla som všetko a bola som aj na to, čo som nemala v programe. A bolo to dobre. 

Tancovať, skákať, spievať, kričať, snívať a tešiť sa. Od spevavej kombinácie Billyho Barmana s dievčatami zo SĽUK-u, cez fenomenálnu zvukovú aj vizuálnu show v podaní Chemical Brothers, veselého Charlieho Winstona, rytmického Jamieho Culluma, poetických Little Dragon, energických Everything Everything, éterických St. Vincent, emotívnu Janu Kirschner, exotických El Gusto, parádne nadupaných Gus Gus až po jednoducho nezabudnuteľného Donnyho Benéta. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obľubujem aj diskusie o literatúre, debaty so spisovateľmi, kde sa rozprávajú o tvorbe, inšpirácii, ceste myšlienky k textu a ďalej o publikovaní. Páči sa mi, že Pohoda má názor a koncert orchestra filharmónie sprevádza vizuálne stvárnenie mienky o dianí v našej krajine. Mám rada, že Pohoda nie je úlet na tri dni, ale že tak, ako sa vieme spojiť pri zábave, naplníme aj stan, kde sa bude hovoriť o smutných, ale súčasných udalostiach, čo ukázali rub našej spoločnosti, ako budeme tlieskať po každej odpovedi rodičov, ktorí prišli o svoje deti, o potlesku pre ich povzbudenie, o potlesku do neba, o husej koži, o odkaze, čo nosíme aj za bránami festivalu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľúbim Pohodu presne preto, aká je. Pre mená veľkými i malými písmenami, a aj preto, čo píše medzi riadkami.

Katarína Šimková

Katarína Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Mliečny zub medzi trvalými. Košičanka rada vo svojom meste. Žena ľúbiaca život a jeho zázraky skryté v umení i v každodennosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu